|
|
|
Je bent niet ingelogd.
Ik zat even te twijfelen onder welk hoofdstuk dit het beste past, ik doe het maar hier:
aanstaande donderdag 11 februari is Jan van Veen te gast in het Theater van het Sentiment op Radio 2 om te vertellen over de start van de Nederlandstalige Radio Noordzee-uitzendingen. Op 11 februari 1971 stond de start van die uitzendingen namelijk in de kranten aangekondigd.
Jan gaat vertellen over de aanloop naar de NL-uitzendingen, en doet dat omstreeks 21.15 uur.
Nog even een vraag voor de voorbereiding:
naar mijn idee is er gestart met drie Ned. deejays (Joost, Jan en Ferry) die samen de doordeweekse uren van 9 tot 16 vulden, pas later is die zendtijd uitgebreid. Jan zelf dacht dat er al meteen meer NL-uitzendingen waren.
Wie kwamen er wanneer bij (als deejay). Ik heb zelf een opname van Leo uit de zomer van '71 (de beroemde 'Tandpasta-opname). En wanneer kwam de rest van de 'Lucas-ploeg'?
Wie weet meer? Hans wellicht?
Edwin
Laatst bewerkt door rauhfaser (08-02-2010 20:06)
rauhfaser schreef:
Ik zat even te twijfelen onder welk hoofdstuk dit het beste past, ik doe het maar hier:
aanstaande donderdag 11 februari is Jan van Veen te gast in het Theater van het Sentiment op Radio 2 om te vertellen over de start van de Nederlandstalige Radio Noordzee-uitzendingen. Op 11 februari 1971 stond de start van die uitzendingen namelijk in de kranten aangekondigd.
Jan gaat vertellen over de aanloop naar de NL-uitzendingen, en doet dat omstreeks 21.15 uur.
Nog even een vraag voor de voorbereiding:
naar mijn idee is er gestart met drie Ned. deejays (Joost, Jan en Ferry) die samen de doordeweekse uren van 9 tot 16 vulden, pas later is die zendtijd uitgebreid. Jan zelf dacht dat er al meteen meer NL-uitzendingen waren.
Wie kwamen er wanneer bij (als deejay). Ik heb zelf een opname van Leo uit de zomer van '71 (de beroemde 'Tandpasta-opname). En wanneer kwam de rest van de 'Lucas-ploeg'?
Wie weet meer? Hans wellicht?
Edwin
Inderdaad waren bovengenoemden de eerste drie. Op mijn weblog van bijna vier jaar geleden staat hetvolgende:
Only for members of this forum| Alleen voor leden van dit forum
Douwe
Laatst bewerkt door Albatrosstudio (08-02-2010 22:24)
Vincent en Douwe vast bedankt voor de input.
Edwin
Nadat Willem van Kooten mij in juni een week Joost op Toost (live!, met jingles ingesproken door Nico) had laten doen, mochten we in augustus beginnen met Driemaster. Ik denk dat ik de eerste was, de datum staat me niet meer bij. Net zo min als wie de volgende week deed, en daarna.
Hans
rauhfaser schreef:
Edwin
Start nieuwsservice: 10 april 1971
Start Peter Holland: 1 mei 1971
Start Driemaster met
Hans ten Hooge: 2 augustus 1971
Voordat Peter Holland begon met zijn ochtend show, luisterde ik regelmatig naar de Tony Allan show en voordat
Driemaster begon in de namiddag luisterde ik naar de Mike Ross show.
Eerst vond ik het jammer dat de Engelstalige programma's verdwenen tijdens de middag uren, maar Driemaster
werd al snel een van de beste programma's vanaf de Mebo II vond ik.
Robin
Voor wie het programma nog wil luisteren.
20100211 20.00-22.00
20100211 22.00-23.00
Dank.
Jan vertelde me dat hij direct na de bomaanslag is gestopt, de info in de Avro-bode uit juni, waar hij nog in staat, zou dan dus niet kloppen.
Edwin
rauhfaser schreef:
Dank.
Jan vertelde me dat hij direct na de bomaanslag is gestopt, de info in de Avro-bode uit juni, waar hij nog in staat, zou dan dus niet kloppen.
Edwin
Ik denk dat wat Jan zegt niet klopt. Want ik heb nog wel een programma(deel) van hem in juni 1971.
In juli ging Jan op vakantie en op 29 juli schreef Willem van Kooten hetvolgende:
Albatrosstudio schreef:
rauhfaser schreef:
Dank.
EdwinIk denk dat wat Jan zegt niet klopt. Want ik heb nog wel een programma(deel) van hem in juni 1971.
In juli ging Jan op vakantie en op 29 juli schreef Willem van Kooten hetvolgende:
Rare zin;"Peter van Dijk zijn jullie" ????????? In het memo van Willem.
Juul
Laatst bewerkt door Juul (13-02-2010 09:58)
hoek_keoh schreef:
Dank voor her delen Douwe.
En jij voor het aanbieden. De update van de podcast service laat nu wel heel erg lang op zich wachten.
Trouwens, in het memo van Willem staat dat hij verwacht dat woensdag er weer een prog. van Jan is. En ook dat er nog wat strubbelingen uit de weg geruimd moeten worden. Dus dit memo bewijst nog steeds niet dat het ook zo gegaan is. Het is een "voornemen".
Juul
hoek_keoh schreef:
Voor degene die alleen het interview willen horen: Only for members of this forum| Alleen voor leden van dit forum
Yes! Wat een service, Alex.
'Lul leuk, maar niet te veel.' Een mooi advies.
Paul schreef:
Ja, voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen denk ik dan maar.
Albatrosstudio schreef:
rauhfaser schreef:
Dank.
EdwinIk denk dat wat Jan zegt niet klopt. Want ik heb nog wel een programma(deel) van hem in juni 1971.
Dank voor deze mooie aanvulling, jammer dat ik dit niet voor afgelopen donderdagmiddag wist.
Grappig om dat memo te lezen.
Die juni-opname, kun je die hier ook plaaten?
Edwin
Albatrosstudio schreef:
Paul schreef:
Ja, voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen denk ik dan maar.
Ik zal het onthouden! Maar voorlopig lul ik wat af aan de deur...
Groet Hans
rauhfaser schreef:
Albatrosstudio schreef:
rauhfaser schreef:
Dank.
Only for members of this forum| Alleen voor leden van dit forumDank voor deze mooie aanvulling, jammer dat ik dit niet voor afgelopen donderdagmiddag wist.
Grappig om dat memo te lezen.
Die juni-opname, kun je die hier ook plaaten?
Edwin
Had je het tijdig moeten vragen Edwin -![]()
Douwe
Albatrosstudio schreef:
Had je het tijdig moeten vragen Edwin -
Douwe
Ik neem niemand iets kwalijk. Bovendien was pas maandag duidelijk dat Jan donderdag in de uitzending zou komen.
rauhfaser schreef:
Albatrosstudio schreef:
Had je het tijdig moeten vragen Edwin -
DouweIk neem niemand iets kwalijk. Bovendien was pas maandag duidelijk dat Jan donderdag in de uitzending zou komen.
Begrijp ik Edwin. Ik zal die juni uitzending eens opzoeken.
Groet, goede zondag,
Douwe
Juul schreef:
Rare zin;"Peter van Dijk zijn jullie" ????????? In het memo van Willem.
Juul
"Waar in het schema staat 'Peter van Dijk' wordt 'de ploeg aan boord, jullie dus' bedoeld".
Een goede secretaresse zou de gesproken opmerkingen van Willem zo hebben vertaald. Maar hij had alleen een schrijfmachine...
HH