Aankondiging

WELKOM - Om te reageren in het forum moet u zich registreren. Dat kan via de knop "Registreren" hier boven..
WELCOME - In order to write on the forum you have to register first. You can do this by clicking the button "Registreren" on top of this page.

#1 06-02-2010 22:40

Walter
Members
Van: Vlissingen
Bijdragen: 176

2 november 1978

Na het uit de lucht gaan op 20 oktober 1978 en het 's avonds nog terugkomen voor "de nummers" (wat ik gelukkig kon opnemen) heb ik mijn radio laten staan op 319 meter/963 khz. Want je weet maar nooit.
Op 2 november 1978 waren er omstreeks 19.10 uur fluittonen te horen en het aan en uitzenden van een zender was te horen. Als ik dat geluid vergelijk met het karakteristieke geluid 's morgens vroeg wanneer de zender normaliter werd aangezet, leek het erg veel op de draaggolf vanaf de MV Mi Amigo. Diegenen die het weten mogen het zeggen, maar mijn gevoel is nog steeds dat het signaal afkomstig was vanaf de MV (ook de sterkte kwam overeen met het signaal wat ik tot 20 oktober opving. Luister hier zelf en oordeel:

Only for members of this forum| Alleen voor leden van dit forum

Laatst bewerkt door Walter (06-02-2010 22:41)

#2 06-02-2010 23:38

Albatrosstudio
Members
Van: Barneveld
Bijdragen: 562
Website

Re: 2 november 1978

Walter schreef:

Na het uit de lucht gaan op 20 oktober 1978 en het 's avonds nog terugkomen voor "de nummers" (wat ik gelukkig kon opnemen) heb ik mijn radio laten staan op 319 meter/963 khz. Want je weet maar nooit.
Op 2 november 1978 waren er omstreeks 19.10 uur fluittonen te horen en het aan en uitzenden van een zender was te horen. Als ik dat geluid vergelijk met het karakteristieke geluid 's morgens vroeg wanneer de zender normaliter werd aangezet, leek het erg veel op de draaggolf vanaf de MV Mi Amigo. Diegenen die het weten mogen het zeggen, maar mijn gevoel is nog steeds dat het signaal afkomstig was vanaf de MV (ook de sterkte kwam overeen met het signaal wat ik tot 20 oktober opving. Luister hier zelf en oordeel:

Heb je ook "de nummers" nog even van de 20e 's avonds Walter. Ik heb ze eerder gehad maar weet niet meer waar. Ik weet nog wel wat ik die avond deed.

Douwe

#3 06-02-2010 23:55

Walter
Members

Douwe, ik weet het ook nog precies. Ik stond in mijn slaapkamer (was toen bijna 15) en zette de radio aan om te horen of er al weer iets te beluiteren viel op 319. Toen ik The Fortunes met Caroline hoorde nog snel een cassette zoeken, en omdat de eenmaal gevonden cassette bijna vol was, moest ik de tune helaas inkorten.
Hier komt het fragment.

#4 07-02-2010 17:17

thevandijks
Members
Van: Gouda
Bijdragen: 443
Website

Albatrosstudio schreef:

Walter schreef:

Heb je ook "de nummers" nog even van de 20e 's avonds Walter. Ik heb ze eerder gehad maar weet niet meer waar. Ik weet nog wel wat ik die avond deed.

Douwe

Wat deed jij die avond Douwe? Ik weet nog wel wat ik die ochtend deed! Radio Mi Amigo opnemen, tot Marcje dus zijn historische worden zou spreken!

Groet Hans

#5 07-02-2010 17:25

Albatrosstudio
Members
Website

thevandijks schreef:

Albatrosstudio schreef:

Walter schreef:

Douwe

Wat deed jij die avond Douwe? Ik weet nog wel wat ik die ochtend deed! Radio Mi Amigo opnemen, tot Marcje dus zijn historische worden zou spreken!

Groet Hans

Ik was met mijn vriendinnetje van toen voor het eerst naar een personeelsavond van haar werk. Een bingo en ik won achterelkaar prijzen. Haar collega's keken zo van "wat is dat voor een eikel". hihi. Ik heb net geleerd hoe je hier een foto plaatst dus vooruit maar: De betreffende schoonheid in mijn eerste studio bij mijn ouders midden jaren 70 van de vorige eeuw.

http://i6.photobucket.com/albums/y210/douwedijkstra/AnnemariedjPict.jpg

Laatst bewerkt door Albatrosstudio (07-02-2010 17:28)

#6 07-02-2010 22:47

Walter
Members

Grappig Douwe, ik herken de Tomado-rekjes die ik ook had hangen aan de muur. Zeker de tijdgeest (ik heb de rekjes hier nog ergens op de zolder liggen, kan zo een museum beginnen).

#7 07-02-2010 23:46

thevandijks
Members
Van: Gouda
Bijdragen: 443
Website

Mooie vriendin Douwe! Zo mooi heb ik ze in die tijd niet gezien :-)

Groet Hans

Laatst bewerkt door thevandijks (07-02-2010 23:51)

#8 08-02-2010 09:45

Juul
Members
Van: de Veluwe
Bijdragen: 4679
Website

Walter schreef:

Grappig Douwe, ik herken de Tomado-rekjes die ik ook had hangen aan de muur. Zeker de tijdgeest (ik heb de rekjes hier nog ergens op de zolder liggen, kan zo een museum beginnen).

En ook ik had van die Tomado rekjes in gebruik. Foto uit 1967, "the summer of love'. Let vooral op dat mooie gestreken witte overhemd..............

Juul

http://www.dumpyourphoto.com/files/23691/2z3mc9.jpg

"wie van zijn herinneringen kan genieten leeft twee maal"

#9 08-02-2010 11:50

Robin Westhof
Members
Bijdragen: 365

Walter schreef:

Op 2 november 1978 waren er omstreeks 19.10 uur fluittonen te horen en het aan en uitzenden van een zender was te horen. Als ik dat geluid vergelijk met het karakteristieke geluid 's morgens vroeg wanneer de zender normaliter werd aangezet, leek het erg veel op de draaggolf vanaf de MV Mi Amigo. Diegenen die het weten mogen het zeggen, maar mijn gevoel is nog steeds dat het signaal afkomstig was vanaf de MV (ook de sterkte kwam overeen met het signaal wat ik tot 20 oktober opving.

De eerste 10 dagen van november 1978 werd er vrijwel elke dag ( vooral gedurende de middag )
getest.
Uren lang met een draaggolf en met verschillende testtonen.

Na een paar dagen van checken, herinner ik mij nu, was ik al die testtonen wel zat en vroeg me af waarom ze geen non stop muziek gingen draaien.

Robin

#10 08-02-2010 19:47

Albatrosstudio
Members
Website

thevandijks schreef:

Mooie vriendin Douwe! Zo mooi heb ik ze in die tijd niet gezien :-)

Groet Hans

Eens Hans. Kijk ik ook liever naar dan naar Tomadorekjes hihi

Bulletin Board voettekst