|
|
|
Je bent niet ingelogd.
Sinds een paar dagen ben ik de trotse eigenaar van een Yaesu Musen FRG-7 communicatie ontvanger. Een mooi apparaat uit de jaren 70 die nog steeds niet onder doet voor de huidige ontvangers. De analoge uitlezing is even wennen, maar verrassend nauwkeurig. Alleen is zo'n ontvanger zonder antenne doof. Dus gisteren een (tijdelijk) draadantenne in de tuin gespannen van 8 meter. Op de korte golf verrassende goed, vooral rond de 40 meter, maar gezien de lengte van de antenne niet zo gek ![]()
Gisteravond de middengolf wat afgedraaid, met de portable Sangean als test erbij. Ook dit viel niet tegen! Ondanks de niet zo goede antenne pak ik ook hier leuke dingen. Zelfs dingen die ik op de Sangean niet hoor. Wat moet dat wel niet worden als er echt een goede antenne aanzit.
Maar goed, dan kom je op de 1395 uit, BigL. Op de Sangean heb ik veel last van storing van de computerapparatuur in huis. Met de FRG-7 niet! Een opname van gisteravond: Only for members of this forum| Alleen voor leden van dit forum Ja, ook dat kan met deze ontvanger, uitgang om op te nemen zit erbij
Is overigens een zender waar ik niet veel naar zal luisteren.
Zijn er nog meer gebruikers van deze ontvanger hier?
Vincent
Mooie Radio Vincent.
Wat zit er achter het "grote raam"?
Ik heb hem vroeger in de verzameling gehad. Helaas weer "geruild" voor 2 meter spullen...
Is een heel goede ontvanger, maar ik heb ook jaren lang een Collins ontvanger (met buizen) gehad, helaas ook weer opgeruimt!
Groet Hans
Very good receiver, just got mine out of the cupboard, plugged it in, attached my longwire and still works fine. It's a back up to the AOR 7030 I bought when they came out. And as you say the outside aerial means you get less of a problem with household interference.